Afvallen tips voor de feestdagen

Page content

Afvallen tips voor de feestdagen

De feestdagen zitten er weer aan te komen. In dat geval zijn afvallen tips meestal van harte welkom. Voor velen is de decembermaand een periode van veel en lekker eten. Vaak is het gevolg dat men in deze periode aankomt. Dat geeft zo’n domper op de feestdagen. Je zit toch niet te wachten op de extra pondjes of kilo’s?

Deze gewichttoename maakt dat veel mensen, voornamelijk vrouwen, zich voornemen in januari te starten met afvallen.

Vrouwen hebben door menstruatie, zwangerschap, overgang en stress vaak te maken met hormoonschommelingen die het afvallen bemoeilijken. Hieronder staan enkele afvallen tips die zich in de loop der jaren hebben bewezen.

Door deze tips op te volgen zal je nog voor de kerstperiode afvallen zonder dieet te hoeven volgen.

 #1 Verantwoorde tussendoortjes

De eerste afvallen tip is om geen ‘verantwoorde’ tussendoortjes als Sultana, Liga, Evergreen of ontbijtkoek te nuttigen. Deze bevatten veel suikers. Neem gewoon een cracker of beschuitje met beleg.

#2 Frisdranken

Drink geen frisdranken die suikers bevatten, ook niet puur of ongezoet vruchtenssap. De suikers wordt nl omgezet in lichaamsvet.

 #3 Eet noten

Eet meer noten; Deze bevatten weinig koolhydraten maar wel de nodige voedingstoffen die we nodig hebben, zoals calcium, vetten en vetten

 #4 Ontbijt

Zorg ervoor dat je een goed voedzaam ontbijt eet. Hierdoor wordt de verbranding aangezet. Let er wel op dat er niet teveel koolhydraten in zitten. Wat dacht je van Griekse yoghurt met gebroken lijnzaad.

 #5  Eet fruit

Neem kleine porties fruit, zoals mandarijn, kiwi, aardbeien of gedroogde abrikozen. Voorkom dat je grote stukken fruit neemt, aangezien deze veel suikers bevatten.

 #6 Beperk alcohol

Neem zo min mogelijk alcohol. Als je dan toch alcohol neemt, dan vooral niet ‘s avonds. De vetverbranding die s’nachts plaatsvind wordt doordoor verstoord.

 #7 Eet minder brood

Beperk het aantal boterhammen dat je eet. Het is beter om 1 snee brood met dubbele hoeveelheid beleg te nemen, dan 2 sneetjes brood met 1x beleg.

 #8 Eet eieren

Neem vaak een ei. Eieren zijn voedzaam en zorgen ervoor dat je een verzadigd gevoel hebt. Je hebt daardoor geen last van het knagende honger gevoel.

 # Beperk pasta en rijst

Vermijd rijst of pasta. Deze hebben een hoge glycemishce index. Daardoor vind alleen suikerverbranding plaats. Neem in plaats daarvan peulvruchten. Deze bevatten minder koolhydraten maar wel veel mineralen, vezeld en vitamines.

 #10 Eet salades

Neem salade als lunch. Voeg daar in ieder geval vis, kip of ei doorheen zodat je voeldoende eiwitten binnenkrijgt en je ook een verzadigd gevoel krijgt. Doe in ieder geval geen croutons of pasta in de salade.

Als je deze afvallen tips volgt zal je merken dat je nog voor de feestdagen gaat afvallen zonder dieet te volgen.

Heb jij nog goede tips die je met ons wilt delen? Laat ze hieronder achter?

    Comment Section

    0 reacties op “Afvallen tips voor de feestdagen

    Plaats een reactie


    *