5 manieren om gezond te eten ondanks je drukke leven

Page content

5 manieren om gezond te eten ondanks je drukke leven

article content

5 manieren om gezond te eten ondanks je drukke leven

Mensen met een veeleisende baan kunnen geen minuut van hun kostbare tijd verspillen. Maar het lichaam heeft wel energie nodig om constant in dat tempo te kunnen blijven presteren en slank te blijven. Werk je altijd tijdens de lunch? Neem je nauwelijks tijd voor een snack? Dat kan gevolgen hebben voor je concentratie en je prestatie op de werkvloer.

Gelukkig zijn er – ook mét zo’n drukke levensstijl – een aantal manieren om toch gezond te eten en fit te blijven. Slechts een paar kleine veranderingen kunnen ervoor zorgen dat je concentratieniveau toeneemt, zonder dat het je gezondheid ondermijnt! Klinkt goed? Dit zijn vijf manieren om gezond te eten ondanks je drukke leven:

1. Sla je ontbijt niet over


Wanneer je ’s ochtends de deur uitrent voor die hele vroege meeting, is het laatste waar je waarschijnlijk aan denkt je ontbijt. Daar heb je écht geen tijd voor. Maar het overslaan van ontbijt wordt regelmatig in verband gebracht met gewichtstoename en een verhoogd risico op diabetes. Bovendien word je humeur er ook niet beter op. Ontbijt wordt niet voor niets de belangrijkste maaltijd van de dag genoemd! Gelukkig bestaan er zijn genoeg makkelijke en gezonde ontbijtrecepten die je even snel in elkaar flanst voor je de deur uitgaat of wanneer je op kantoor aankomt.

2. Wees voorbereid

Toch absoluut geen tijd in de ochtend? Bereid je dan in het weekend alvast voor op de rest van de week, door verschillende maaltijden en snacks klaar te maken. Om het eten vers en lekker te houden, kun je plastic bakjes of zakjes aanschaffen die gekoeld of zelfs ingevroren kunnen worden. Zo houd je tijd over in de ochtend, zonder dat je maaltijden overslaat of het jezelf makkelijk maakt met ongezond kantinevoedsel.

3. Werk en eet niet tegelijk


Het is bewezen dat multitasking bepaald niet bevorderlijk is voor de breedte van je taille. In plaats van verstrooid kauwend gehaast aan een presentatie te werken, is het beter je werk even opzij te leggen en je volledig te concentreren op je maaltijd. Nog beter is om je eten op een mooie dag mee naar buiten te nemen. Zo kun je het genieten van je lunch combineren met de frisse buitenlucht. Eten wordt hierdoor plezierig in plaats van gehaast. Bovendien keer je met een frisse geest weer terug naar je bureau. Scheelt je weer een after lunch-dip!

4. Eet samen


Terwijl afgeleid je eten naar binnen werken slecht voor je is, kan socializen tijdens de maaltijd juist voordelig voor je gezondheid zijn. Een drukke week met veel meetings? Zorg dan dat je zoveel mogelijk lunchmeetings inplant, zodat je in ieder geval een goede middagmaal binnenkrijgt. Je zou ook van de gelegenheid gebruik kunnen maken door de meetings buiten kantoor te organiseren, om zo op nieuwe ideeën te komen, klanten te spreken of te netwerken met collega’s van andere lokale bedrijven.

5. Drink genoeg water


Of de smaak ervan je nu bevalt of niet, water is een onmisbaar ingrediënt voor een gezonde levensstijl. Water drinken kan altijd en overal. Maak daar ook gebruik van. Heb je moeite om genoeg water te drinken tijdens een drukke werkdag? Vergeet je zelfs te drinken? Neem dan een flesje water mee. Door je flesje in ieder geval tot twee keer toe extra te vullen, krijg je zeker 1,5 à 2 liter water binnen.

Wil jij van je buikvet af? Klik dan hier.

Comment Section

0 reacties op “5 manieren om gezond te eten ondanks je drukke leven

Plaats een reactie


*


Gratis Ebook
Wij hebben ook in hekel aan spam